Stefan Löfven- Hans nazistiska släkthistoria- Vad säger Arnstad nu ?

Källa : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16893002.ab

” Stefan Löfvens biologiska morfar var aktiv nazist.

Avslöjandet gör S-ledaren själv i en stor intervju i tidningen Aktuellt i politiken.

– Det känns naturligtvis olustigt trots att det handlar om en person som jag inte har haft någon relation till, säger Löfven.

Stefan Löfven har varit partiledare sedan januari 2012. Men hans mörka familjehistoria avslöjas först nu.

Enligt S-ledaren själv fick han veta det genom en ny bok som skrivs om honom av journalisterna Lova Olsson och Lena Hennel.

Växte upp i fosterfamilj

Stefan Löfven, som föddes i Stockholm, adopterades bort när han bara var tio månader gammal och växte upp i en fosterfamilj i röda Ådalen. Sin biologiska mamma lärde han känna först som vuxen.

– Det känns naturligtvis olustigt trots att det handlar om en person som jag inte har haft någon relation till. Jag lärde känna min mamma först när jag var i 20-årsåldern och vi pratade väldigt mycket politik. Hon var väldigt tydlig i sina värderingar och de var så långt från nazismen som man kan komma. Men hon beskrev att förhållandet till min morfar hade varit mycket dåligt, säger han till Aip.

”Frustrerande”

Enligt Stefan Löfven var hans morfar inte bara övertygad nazist. Han arbetade också i dess tjänst, vid ett tryckeri för en nazistisk tidning.

nazist-stefan-lofvens-morka-_-http___www-aftonbladet-se_nyheter_article16893002-ab

Kommentera

