Melissa förföljs av ”ett gäng unga män”Vanliga desperata killar” tänker jag.”

Ett normalt beteende av en viss grupp ”unga män” , och det hjälper inte med armband. När ska politiker och Dan Eliasson ta tag i denna sjuka verklighet ?

Media har naturligtvis också ett ansvar , men det händer inget, föga förvånande.

Länkar : Melissas Facebook och Expressen

https://www.facebook.com/melissa.e.touma?ref=ts&fref=ts

http://www.expressen.se/gt/melissa-17-hotad–nu-vill-hon-varna-andra/

 

Klockan slog 18.00 och mitt tåg hade precis anlänt till Göteborg. En trött men glad Melissa som precis skulle mot spårvagnen redo för midsommar firande ihop med min syster. Väl på station bemöts jag av ett gäng killar som direkt ger mig en väldigt dålig vibb. Kommentarer som jag tydligen skulle ses som ”bra” om mitt utseende och liknande. ”Vanliga desperata killar” tänker jag.”

Melissa -- tjejer ska inte vara ute.....mislimer förföljer

Melissa -- tjejer ska inte vara ute.....muslimer förföljer

 

” Melissa Touma, 17, blev förföljd och smygfotograferad av ett gäng unga män på spårvagnen i Göteborg på midsommardagen.

”Vi har fångat henne nu. Det är som att vinna på lotto”, ska en av killarna ha sagt.

– Jag var så rädd. Men det ska inte vara så här. Vi kvinnor ska inte behöva känna att vi behöver sällskap för att ens våga gå ut, säger hon.

På midsommardagens kväll tog Melissa Touma, 17, tåget från Skövde till Göteborg för att hälsa på sin syster. Det hela började när Melissa kom fram till centralstationen i Göteborg. Den var närapå öde, förutom ett gäng på sex unga män som Melissa direkt lade märke till, en händelse som Nyheter 24 tidigare rapporterat om.

– De började direkt slänga kommentarer efter mig om mitt utseende, säger hon.

Melissa tyckte situationen var obehaglig och började springa mot den spårvagn som skulle ta henne till hennes syster.

– Jag tar mitt pick och pack och springer till spårvagnen. Då ser jag att de springer efter. Men jag ville inte riktigt förstå att det var mig de var ute efter, säger hon.

Smygfotade Melissa

Väl på vagnen ska en av killarna. som var drivande i gänget, ha gått fram till Melissa och talat med henne på ett ihärdigt sätt.

– ”Du är så vacker”, sa han.

–”Du behöver inta ta spårvagnen. Jag kan köra dig”, fortsatte han.

Samtidigt ska de andra killarna ha omringat Melissa och smygfotat henne med sina telefoner. Melissa såg hur en blixt gick av från en av telefonerna.

– En av killarna sa: ”Vi har fångat henne nu. Det är som att vinna på Lotto.”

Flera människor såg vad som skedde, men ingen ingrep, menar Melissa.

– De reagerade inte. Hade jag varit en av dem hade jag klart och tydligt märkt att något var fel.

Blev aggressiv

Melissa skulle sedan byta vagn för att kunna komma hem till systern. Ännu en gång följde killarna efter henne.

– ”Ge mig ditt nummer”, sa en av killarna. När jag vägrade och sa att jag inte ger mitt nummer till någon blev han plötsligt aggressiv, säger hon och fortsätter:

– Jag gick fram till chauffören och sa att killarna fick mig att känna riktigt obekväm.

Chauffören reagerade direkt och sade åt killarna på skarpen.

– Chauffören sa att de hade två val: ”Antingen respekterar ni tjejen, eller så går ni ut ur min vagn”.

Till slut gav gänget sig av och Melissa kunde fortsätta färden till sin syster ensam.

Inte första gången

Melissa har blivit utsatt för samma sak flera gånger, säger hon. Bland annat i sitt jobb som modell.

– Det är inte första gången jag är med om liknande händelser. Men jag har alltid varit väldigt kaxig och bestämd. Jag har inte haft en rädsla i mig som sådan. Men den här gången kände jag att jag verkligen var helt ensam. Det kändes inte alls bra.

Händelsen fick Melissa att skriva ett Facebook-inlägg om hur utsatta kvinnor är i dagens samhälle.

– Det finns en styrka i kvinnan som är otrolig. Vi ska inte behöva ta det här.

Melissa överväger att polisanmäla händelsen.”

Kommentera

