En tickande bomb

I kväll hamnade jag mitt i verkligheten, helt ofiltrerad av PK media. Min vän bor närmaste granne med ett sk asylboende, tidigare vandrarhem, i Hörby med ”ensamkommande” ynglingar från flera länder. När vi skulle sätta oss med en kopp te fick vi höra ett högljutt vrålande från grannbyggnaden. Det var inte första gången men detta lät värre än vanligt.  Högljudda arga röster på obegripliga språk. Våldsamma dunsar av tunga föremål som kastades kring. Klirr av glasrutor som gick sönder. Vi ringde polisen. Personalen på boendet hade gjort detsamma.

20160627_171537[1]Vi beslöt oss för att gå dit och erbjuda vår hjälp. Tur var det. Min vän som är undersköterska fick rycka in. Ynglingar och personal irrade omkring, chockade, svimfärdiga och utan att veta vad de skulle göra. En yngling dök upp i dörren med blödande fot. Men i källaren höll en kille på att förblöda. Han hade sparkat genom dubbla glasdörrar och skurit av artärerna i foten. Min vän fick ge första hjälpen. Snöra åt benet och lägga tryckförband medan blodet sprutade.

20160627_173613[1]

Källa: En tickande bomb

Kommentera

