Nicke Grozdanovski (V) vill att fler protesterar mot nazister.

V-politiker uppmanar till motstånd mot Nordfront

En enskild person ska inte behöva stå ensam mot nazisterna.

Politiken måste markera mot detta.”

Nicke Grozdanovski (V) vill att fler protesterar mot nazister.

Nicke Grozdanovski (V)

Det säger Nicke Grozdanovski (V) med anledning av att Nordiska motståndsrörelsen (Nordfront) i tisdags utförde flera sprejmålningar med nazistisk propaganda. Värst drabbades företagaren Brian Kjaerbo som fick sin privata postlåda förstörd. Även tidningens redaktion sprejmålades.

Nicke Grozdanovski känner sig inte personligen hotad av Nordiska motståndsrörelsen.

– Det har sprejmålats vid min ingång och det har satts upp många klistermärken. På gatan där jag bor har det också satts upp klistermärken på lyktstolpar med texten ”Reserverad för landsförrädare”. Det finns en snara på märkena och det leder tanken till amerikanska Ku Klux Klan. Jag antar att jag tillhör folkförrädarna.

 

 

I hans kvarter bor många nyanlända.

– Jag tycker inte att de här krafterna ska få fortsätta med sin vandalisering oemotsagda. Det är viktigt att vi som är folkvalda politiker markerar mot detta. Detta var tredje gången som jag har fått plocka bort klistermärken och jag blir förbannad.

Han anser, att det är viktigt att stödja en person som Brian Kjaerbo som öppet visat motstånd mot Nordfront.

– Han ska inte behöva stå ensam. Fler måste sluta upp vid hans sida, inte minst från politiken.

http://www.barometern.se/emmaboda/v-politiker-uppmanar-till-motstand-mot-nordfront/?share=eyJkYXRhIjp7InVybCI6Imh0dHA6XC9cL3d3dy5iYXJvbWV0ZXJuLnNlXC9lbW1hYm9kYVwvdi1wb2xpdGlrZXItdXBwbWFuYXItdGlsbC1tb3RzdGFuZC1tb3Qtbm9yZGZyb250XC8iLCJ0dGwiOiIxNDY2ODY0MTc3IiwidXNlcl9pZCI6IjU2ZDgzYmU3OWI2Mjk3MDYzYzAwMWY0NCJ9LCJzaWduYXR1cmUiOiI5S3J4cWFPQUxCZE1ERnA1MXU0YnlNNGJzakRwUG1rRWtjd3ZMSUxrU1BjPSJ9

 

Kommentera

