När flyktingchefen tar betalt för sex

Av Dag Öhrlund   http://www.ohrlund.se/blogg/

Landet jag inte känner igen, del 86: När flyktingchefen tar betalt i sex

Posted: 16 Jun 2016 03:52 AM PDT

Mycket ska man höra innan öronen ramlar av.

Ändå blir jag inte förvånad. Men om den här historien är sann – vilket polisutredningen väl lär visa – så hamnar den på rekordlistan.

Sammanfattning:

Eskilstuna-Kuriren berättar hur Omid och Tariq, tvä unga pojkar flydde från Afghanistan och kom till Sverige i november förra året. De placerades på ett flyktingboende i Mellansverige. Kvinnan som drev det hotade snart pojkarna med att hon skulle kontakta Migrationsverket och få dem utvisade om de inte hade sex med henne. Samlagen skulle också vara en förutsättning för att de skulle få hygienartiklar.

Enligt pojkarna har sexmötena skett fyra, fem gånger. Ibland på hotell, ibland i kvinnans bostad. Jag citerar Eskilstuna-Kuriren:

”Hon sa att man får ha samlag med vem som helst, att det här är ett fritt land och det var sprit på bordet också. Hon sa att ‘det är bra om man dricker sprit innan sex. Det gillar jag’. Men jag lyssnade inte på henne, jag gillar inte att dricka men hon försökte tvinga oss. Men jag gjorde det inte, säger en av pojkarna.”

Det intressanta är att Tariq har filmat sexakter mellan Omid och kvinnan. Pojkarna säger också att människor i kvinnans närhet ska ha kontaktat dem för att få sex.

Vän av kritik anför nu givetvis att män – och pojkar – inte kan våldtas eller tvingas till sex mot sin vilja. Men jag tänker att det nog går om man vet att alternativet är att utvisas till ett land där man riskerar att få skallen avskjuten.

Utredningen får som sagt förhoppningsvis visa vad som är sant eller inte. Men uttalandet från kvinnan som driver förläggningen känns inte speciellt pålitligt:

”Det är påhitt. Det skulle aldrig ske. Det är så mycket smutskastning i den här branschen”, säger hon. ”Om jag nu skulle ha haft det med nån, så är väl det förbjudet att filma nån som har det i såna fall? För att öva utpressning mot den personen?” säger hon.

Läs det igen: Jag har inte gjort det men OM jag har gjort det så är det väl förbjudet att filma det?

Läs hela artikeln och se intervjun med pojkarna här:

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Och här är förklaringen från kvinnan som driver flyktingboendet:

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141853-chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning-

 

Kommentera

