När agendan är viktigare än sanningen

”Vissa ställer sig frågan varför Polisen är en sluten organisation, och varför enskilda poliser ogärna väljer att prata med media. Ja, när man läser artiklar som de här är det inte svårt att förstå.”

Lite mer Peppe

För ett tag sedan skrev jag en tweet gällande ett fall där en kvinna blivit dömd för att falskeligen ha anmält en man för våldtäkt. Den anklagade mannen satt frihetsberövad under tre dygn. Jag skrev:
”Tyvärr inte alldeles ovanligt. Helt förkastligt. Inte sällan vid otrohet för att rädda sitt eget skinn”

Det tog inte lång tid innan jag fick reaktioner som att jag:
”misstänkliggör våldtäktsoffer”, ”skuldbelägger offren”, ”när falska anmälningar lyfts fram som vanliga straffas dock alla andra utsatta”, ”attityden du uttryckte i din tweet straffar det kvinnliga kollektivet som du uttryckte det”, ”måtte han aldrig få utreda våldtäkt…”, ”omg! kvinnohatet fortsätter!”

När jag insåg att andra uppenbarligen tolkar in saker i min tweet som jag inte menade eller stod för, valde jag att ta bort den. ”Inte alldeles ovanligt” kan tydligen tolkas som ”vanligt” vilket jag inte menar. Under mina fyra år på Twitter har jag tagit…

View original post 1 080 fler ord

Kommentera

