Rör inte min dyrköpta svenskhet!

Så, handen på hjärtat öppna gränser-förespråkare och svenskhetsförnekare, vad är det ni egentligen tror att ni har att erbjuda människorna som kommer till det här monstret ni håller på att skapa? För ni menar väl inte att Sverige är ett så jävla bra land att det är bättre att få sina barn mördade där än någon annanstans?

Läs även @DivaFabuLiz på samma ämne: http://ragingbabushka.blogg.se/?tmp=85386

Rockis månadsbrev

Sveriges inhemska kultur betydde nästan allt för mig under min uppväxt. Den var en fast punkt att förhålla sig till när allt annat omkring min familj snurrade. Den var en nyfikenhet hos mina föräldrar som avledde tankarna från språksvårigheter och dålig ekonomi, den var ett sätt för mig att se något annat än allt som plågade min mor och far.
Kulturen serverades av svenska grannar och kollegor och på fatet låg även språket, detta språk som mina föräldrar kämpade med hela sitt liv och som samtidigt byggde ett avstånd som en länk mellan oss, från dem till landet de lärde sig att älska och som blev hemma. Via oss barn.
Vi tog med oss ord hem från skolan, mat från hemkunskapen och skolmatsalen och känslan att vi nu bodde i ett annat land, som var annorlunda men bra och bättre.

För de flesta utlänningar i dag finns inga svenska grannar…

View original post 799 fler ord

Kommentera

